sobota, 24 maja 2014

Nuda wnętrzarska

 Tym razem z cyklu muchowy wikiped wnętrzarski z przymrużeniem oka.

Nuda wnętrzarska - stan umysłu spowodowany brakiem dłuższych zmian w otoczeniu, w którym przebywamy dłużej niż 10 godzin dziennie.

W zależności od przywiązania do danego miejsca , wpływu otoczenia na własną strefę emocjonalną,  czy bezpośredniego lub pośredniego braku możliwości dokonania w nim zmian, nuda wnętrzarska może pojawić się w okresie czasu od dwóch dni do osiemdziesięciu lat. Może również trwać niezmiennie, a towarzyszyć jej będą ciągłe zmiany w otoczeniu. 
Brak stanu nudy wnętrzarskiej obecny jest u osób niewrażliwych na najbliższe otoczenie lub zaspokojonych aktualnym stanem posiadania.
Nuda wnętrzarska nie jest chorobą psychiczną ale jej długi brak może już świadczyć o odchyleniu ;)) 

Na tej podstawie wyróżniłam 6 pokoleń nudy wnętrzarskiej: 

Pokolenie meblościanka - z braku możliwości dokonania zmian lub z powodu jednorazowego przydziału meblościanki czy zestawu nowożeńców  na całe życie, nuda wnętrzarska u większości została uśpiona do czasów kapitalizmu. Dokonywano pewnych prób zmian w otoczeniu  np. instalacjami na ścianach , głównie zauważalne w pomieszczeniach kolejnego dorastającego pokolenia IKEA. Pokolenie meblościanka w obecnych czasach w stanie zaniku. Są jednak wyjątki, które do dziś pozostają wierne swoim solidnym i funkcjonalnym meblom jak np. łóżku chowanemu w meblościankę . 

Pokolenie plastikowe krzesełko- to okres wczesnego kapitalizmu. Zachłyśnięte ilością dóbr importowanych z zachodu, ze szczególnym upodobaniem do tworzywa sztucznego . Nuda wnętrzarska pojawiała się w zależności od  wyszukanej okazji, nowości czy promocji na rynku ( tu dosł.  na rynku). 

Pokolenie IKEA - to okres późnego kapitalizmu. Głównie mieszkańcy dużych aglomeracji miejskich i podmiejskich , rzadziej wiejskich.  Nuda wnętrzarska pojawiała się średnio od jednego do dwóch, trzech miesięcy w zależności od możliwości wykonania kolejnej niedzielnej eskapady do sklepu meblowego, czy dostępu do nowego katalogu IKEA. Pokolenie jest nadal bardzo aktywne.

Pokolenie Krasnoludek- To głównie posiadacze ogródków, ogródków działkowych , tarasów  a także często podróżujący do sąsiadów z zachodu w celach zarobkowych. To pokolenie upodobało sobie rzeźby z betonu i gipsu oraz styl rokoko-ko. Nuda wnętrzarska pojawia się zazwyczaj przy okazji dłuższego przebywania za kierownicą, za granicą oraz w korku na granicy. Dziś pokolenie to ewoluowało, granicy z zachodem nie ma, są autostrady i stan nudy wnętrzarskiej pojawia się już częściej w sklepach budowlanych przy okazji kupna kosiarki. Szczególnie zauważalny w dziale betonowe płoty, betonowe balustrady, fontanny i wodotryski.

Pokolenie kredens Radziwiłłów- współczesne ,  bardziej majętne . Stan nudy wnętrzarskiej stłumiony posiadaniem dóbr wytworzonych, zakupionych lub odziedziczonych z pokolenia na pokolenie. Pozostaje w uśpieniu do późnej starości. 

Pokolenie Allegro -  nuda wnętrzarska daje o sobie znać spontanicznie i przy okazji zastrzyku większej gotówki. Fani zagranicznych sklepów wysyłkowych jak Westwing.com , Made.com oraz tradycyjnych portali allegro.pl i olx.pl 

A Wy jakim jesteście pokoleniem? 
Dla przykładu nowa piękna stylizacja domu mojej mamy. To, co po niej mam to miłość do  Skandynawii i nudę wnętrzarską , która trwa bardzo krótko bo nie cały miesiąc góra dwa. 
Zdecydowanie obie jesteśmy pokoleniem Ikea i chyba dobrze nam z tym :)

Nowy taras  i amsterdamskie tulipany mojej mamy.  Foto Muszka

Jadalnia u mamy. Foto Muszka

Jasny salon mamy w bieli i błękicie  Foto Muszka

Taras i styl marynarski w nadmorskim domu u mamy. Foto Mama 


Stary kot ale nowy mebel wypoczynkowy ;) Foto Mama









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz